Kleinwalsertal Ifen 1 en 2 een aanwinst voor het gebied

Overzicht bouw Ifen I en II

Het is een tijd geleden dat we het hadden over een investering van 40 miljoen in het Kleinwalsertal, tijd voor een Bouwupdate: Ifen 1 en 2 de eerste testen. Maar eerst wat werd er ook al weer gebouwd.

Alles onder het moto “meer zekerheid, meer comfort en meer plezier” werd dit jaar begonnen met eerst de bouw van de Olympiabahn. Een nieuwe lift met kap die met 6 m/s omhoog gaat. Met deze snelheid is de Olympiabahn de snelste stoeltjeslift in Voralberg.

Tevens is men dit jaar ook met de bouw van de Ifen 1 en 2 begonnen, naast de 74 sneeuwkanonnen die zorgen voor het besneeuwen van 13 km piste. De Ifen 1 is een bestaande lift die met de komst van de Ifen 2 wordt gemoderniseerd. Maar met de komst van de Ifen 2 behoort de Hahnenköpflebahn tot het verleden. Met de bouw van de Ifen I en II zal het dal-, midden- en bergstation compleet nieuw gebouwd worden. Doppelmayr bouwt hier hun innovatieve D-Line lift.

Het dalstation op 1280m is een combistation, aan de ene kant voor de Olympiabahn en de andere kant de Ifenbahn I. De Ifenbahn I zal in het middenstation op 1577m overgaan op de Ifenbahn II en uiteindelijk de top op 2030m bereiken. Naast dit zal ook het bergrestaurant de Hahnenköpfle worden vernieuwd, zo verhoogt men het aantal zitplaatsen tot 220 plus een terras daar zullen 330 zitplaatsen zijn.

Hier en hier onze eerdere berichtgeving hierover

In december 2017 zal de nieuwe Ifen operationeel zijn, dat betekent nog een maand. Een bouwupdate was daarom wel weer noodzakelijk.

Bron foto’s © Seilbahntechnik.net en SkigebiettechnikBilder.

Zoek & boek

Zoek de perfecte wintersportreis bij onze exclusieve partner Summit Travel
Maak hierboven hiernaast een selectie.

Ook interessant...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *