Nieuws over de Salvenmoos in Söll: Binnenkort dierengondels in Skiwelt

Nieuws over de Salvenmoos in Söll: Binnenkort dierengondels in Skiwelt

Salvenmoos ©Alpinforum

Salvenmoos, we hebben vorige week al verteld dat de Salvenmoos in Söll gaat vervangen worden door een 10-persoonsgondel. Nu is er meer nieuws in detail over de lift en ook een paar beelden van de sloop.

Rond de 6,4 miljoen euro gaat de nieuwe Salvenmooslift kosten. Maar waarom wordt er voor maar 500 meter een gondel gebouwd? De reden hiervoor is veiligheid, de nieuwe “Salvenmoos-Bahn” zal vooral door kinderen, families en skischolen gebruikt worden. Doordat het een grote 10-persoonsgondel wordt is het probleem dat ieder kind met een volwassene in de lift moet voorbij, omdat nu een skileraar met zijn hele groep in de lift kan.

De Salvenmoos-Bahn krijgt ook nog een bijzonder uiterlijk. Iedere tweede gondel krijgt van buiten een bijzondere look. Hierbij moet je denken aan een gondel in de vorm van een Koe of een Schaap (Misschien een beetje een raar idee, dieren die worden opgehangen aan een kabel en daaraan door de lucht zweven ? ).

En dan tot slot nog wat foto’s van de sloop van de Salvenmoos. Heb je zelf ook foto’s van de bouw van de Salvenmoos of foto’s van een andere lift in aanbouw, stuur ze dan in. Insturen kan via onze e-mail (info@fantastischoostenrijk.nl) ons contactformulier of via een bericht op onze Facebook. Video’s zijn trouwens ook altijd welkom ? .

Alpen Reizen

Zoek & boek

Zoek de perfecte wintersportreis bij onze exclusieve partner Summit Travel
Maak hierboven hiernaast een selectie.

Ook interessant...

2 reacties

  1. Kees schreef:

    B.V. de Hochalm vernieuwen en het station ter hoogte van de Filzboden uit laten komen zou pas een verbetering zijn.
    Dan kan iedereen tenmiste op een normale manier vanuit Scheffau/Ellmau naar Brixen/Soll skien.
    Via de 2b of de verlaagde Jochbahn is in de meeste weken van het seizoen bijna niet te doen.
    Zo zijn er nog wel meer verbeteringen noodzakelijk om de boot niet te missen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *