Werkzaamheden aansluiting Zell am See en Skicircus zijn begonnen
De bouw van het tweede deel van de Zell am See Xpress is weer begonnen. De eerste schep van de bouw werd op 14 september 2018 in de grond gestoken. De winter heeft een pauze ingelast in de werkzaamheden maar momenteel is men weer druk bezig met het stuk dat van het middenstation loopt richting Viehhofen.
Hiermee zal het Skicircus en het skigebied van Zell am See eindelijk met elkaar verbonden zijn.
De bouw van de Zell am See Xpress begon al in 2015, fase 2 betrof de bouw van het langste stuk daarom zijn ze hier het eerst mee begonnen. Vanaf het bergstation op de Salersbachköpfl kan men via een rode piste naar het middenstation. Vanaf daar ga je met een 10 persoonsgondel weer terug naar boven.
Laatste stukje
Het tweede deel waar men nu mee bezig is, is eigenlijk fase 1, en als fase 1 in december 2019 gereed is kun je vanaf de Schmittenhöhe naar het Skicircus en weer terug. Tot die tijd kun je vanaf het middenstation de reeds bestaande skiroute nemen. Je komt dan uit in Viehhofen waar je weer met bus 680 terug in Zell am See kan komen. Een rit van 30 minuten maar met een skipas is dat gratis en daar houden wij van ..toch?
Nogmaals de technische gegevens van de Zellamsee Xpress: (10persoonsgondel) naar de Salersbachköpfl
- Type: 10-MGD
- Capaciteit: 2200 P / h
- Reistijd: 9.22 minuten
- Snelheid: 6,0 m / s
- Aantal gondels: 69
- Capaciteit gondel: 10 personen
- Voorzieningen gondels: Verwarmde zetels, intercom
- Interval: 12.86 s
- Lengte: 2884,16 m
- Lengte van de kabelbaan: 1920 m
- Hoogte verschil: 800 m
- Aantal pilaren: 19
Alle berichtgeving inclusief het nodige aan bouwupdates kun je hier nog terug vinden:
- Zell am See Xpress: Über den „Tälerrand“
- Update 1
- Update 2 incl. vermelding Jukebox
- Eerste rit
- Opening Zell am See Xpress
- Start laatste deel
Overigens de afdaling tot het middenstation is al ruim 2 jaar in bedrijf. We waren er in januari 2017 en hebben deze afdaling tot het middenstation vastgelegd.