Bouwupdate 2 B4 12er Nord Hinterglemm
Bouwupdate B4 12er Nord Hinterglemm
Er zijn niet veel beelden die getoond kunnen worden, daarom een kleine bouwupdate.
In Hinterglemm is men zoals bekend druk bezig om de oude Zwölferkogel nordbahn te vervangen voor een nieuwe. De oude lift met staande gondels uit 1989 wordt vervangen door een gondellift met 10 zitplaatsen die qua constructie identiek is aan de 12-er Kogelbahn.
De 12-er Nord zal een 10 persoons gondellift worden waarbij het dalstation 200 meter verplaatst wordt richting de Hochalmbahn. De skibrug die afgelopen winterseizoen in gebruik is genomen biedt een gemakkelijke en veilige toegang tot de twee dalstations van de Hochalmbahn en 12er Nord.
Is al vaker gezegd maar het was een verrassing dat de oude Zwölfer Nordbahn dit jaar al vervangen wordt. De nieuwe B4 12er Nord zal o.a. sneller, comfortabeler en grotere capaciteit krijgen.
Bouwupdate
Wij hebben nog niet veel nieuwe beelden ontvangen of gevonden, heb je wat stuur het door via de bekende wegen. Dit keer beelden die door Saalbach Hinterglemm zelf zijn gedeeld.
Hier is men druk bezig met precisiewerk in de lucht en op de grond. Momentel worden de nieuwe kabelbaansteunen van de nieuwe 12er Kogel Nord Bahn geplaatst. Via deze nieuwe steunen zal de nieuwe lift ons straks richting de top van de Zwölferkogel brengen.
Over 5 maanden zal het af moeten zijn. Gereed voor de start van het nieuwe winterseizoen.
Technische data
Technische data van wat er bekend is (bron).
Naam | 12er Nord |
Type | 10 EUB gondel |
Fabrikant | Doppelmayr |
Aantal gondels | 56 |
Lengte | 1.936 meter |
Hoogte bergstation | 1.984 meter |
Hoogte dalstation | 1.109 meter |
Hoogteverschil | 875 meter |
Capaciteit | 2.600 pers/uur |
Snelheid | 6,5 m/sec |
Reistijd | 6:51 minuten |
Opening | november 2024 |
Lees ook: