Bouwupdate 6 Zell am See Xpress Viehhofen

Zell am See Xpress 1e gondel
Zell am See Xpress 1e gondel, via Snow Camps Europe.

Het gaat snel met de bouw van het laatste deel van de Zell am See Xpress. Inmiddels hangt de eerste gondel er dus tijd voor een bouwupdate 6 van de Zell am See Xpress. De verbinding tussen de Schmittenhöhe en Viehhofen en gelijktijdig verbinding met het Skicircus. Het schiet aardig op sinds de bouwwerkzaamheden in mei hervat zijn met als doel de grande opening in december 2019.

Het gaat nog steeds om het laatste deel van een project waarbij de eerste schep van de bouw op 14 september 2018 in de grond werd gestoken. In december 2019 zal het tweede en laatste deel klaar zijn, hiermee zal het Skicircus en het skigebied van Zell am See eindelijk met elkaar verbonden zijn. Het complete project begon al in 2015 met wat op papier fase twee is. Het langste deel vanaf het bergstation op de Salersbachköpfl loopt via een rode piste naar het middenstation.

Laatste stukje

Het tweede deel waar men nu mee bezig is, is eigenlijk fase 1, en als fase 1 in december 2019 gereed is kun je vanaf de Schmittenhöhe naar het Skicircus en weer terug. Tot die tijd kun je vanaf het middenstation de reeds bestaande skiroute nemen. Je komt dan uit in Viehhofen waar je weer met bus 680 terug in Zell am See kan komen. Een rit van 30 minuten maar met een skipas is dat gratis en daar houden wij van ..toch?

Nogmaals de technische gegevens van de Zell am See Xpress: (10persoonsgondel) naar de Salersbachköpfl

  • Type: 10-MGD
  • Capaciteit: 2200 P / h
  • Reistijd: 9.22 minuten
  • Snelheid: 6,0 m / s
  • Aantal gondels: 69
  • Capaciteit gondel: 10 personen
  • Voorzieningen gondels: Verwarmde zetels, intercom
  • Interval: 12.86 s
  • Lengte: 2884,16 m
  • Lengte van de kabelbaan: 1920 m
  • Hoogte verschil: 800 m
  • Aantal pilaren: 19

Summit Travel Banner2019-1000x600-2

ChaletsPlus Banner Groot

Zoek en boek jou wintersport

Dit vind je ook FANtastisch...