De nieuwe Hartkaiserbahn in Ellmau

Zoek en boek arrangementen

Zoek & boek jouw bestemming

11 reacties

  1. Max groenhart schreef:

    Krijgt de nieuwe gondel ook een middelstation?

  2. John Bloemen schreef:

    Wellicht ter aanvulling. De baan krijgt een Mittelstation ter hoogte van de Rubezahlalm. Je kunt er echter niet mee omlaag, alleen mee omhoog vanaf de Rubezahl Alm. Aanvankelijk zou de baan open zijn simultaan met de in aanbouw zijn nieuwe baan. Dit is echter van de baan omdat de Oostenrijkse wet voorschrijft dat er een bepaalde afstand moet zijn tussen bouwprojecten en kabelbanen. Het Hartkaiser restaurant blijft wel open tijdens de bouw, maar te bereiken via de Brandstadl. Men bekijkt nog of er een mogelijkheid bestaat vanaf de Brandstadl Ellmau te bereiken via een pendeldienst.

  3. John Bloemen schreef:

    Precies Max. We hoorden van de vervanging van de Hartkaiserbahn in april dit jaar. Toen was er nog geen besluit over een eventueel Mittelstation.

  4. J v Leeuwen schreef:

    Hoe kom je dan in de tussentijd boven of gaat dat via scheffau

    • John Bloemen schreef:

      Inderdaad via Scheffau J, v Leeuwen. De eerste planning was dat begin augustus de nieuwe baan zou worden opgeleverd, en dat tot die tijd de Hartkaiserbahn parallel aan de bouw mee zou draaien. Maar zoals gezegd, dat mag niet. Nu gaat men uit van oplevering begin augustus en tot die tijd probeert men een oplossing via Scheffau te vinden. Vermeldenswaardig dat er al voorbereidende werkzaamheden zijn geweest voor de nieuwe baan, voordat het winterseizoen van start ging. (Ik begreep uitlijning en positionering van de pijlers, en al grondwerken voor de pijlers). Bergbahnen Ellmau heeft bij Dopplmayr vol de druk erop gezet om oplevering begin Augustus te realiseren. Tijdschema is erg krap, maar mogelijk, ligt ook een beetje aan het weer.

  5. Eric schreef:

    John Bloemen…leuk jou reacties te lezen 🙂 Top

  6. Freek Oosterom schreef:

    Het klinkt niet logisch een mittelstation waar je alleen omhoog kunt.
    Wandelaars en skiërs gebruiken het nu ook om naar beneden te gaan (oudere wandelaars vanaf rubezahl, skiërs als er te weinig sneeuw ligt.)

    Ik zal vandaag nog eens navragen bij mijn bron hier in Going.

  7. John Bloemen schreef:

    Al lang geen reactie meer gegeven over de status van de nieuwe baan. Maar er zijn wel wat nieuwe feitjes.

    Constructie van zowel berg, mittel als dalstation is afgerond op een paar punten na.
    Men is nu bezig met aansluiten electro. Alle pijlers staan en zijn uitgelijnd.

    Door de werkzaamheden zitten Almbahn en Rannhartlift zonder stroom. Er is een kabel kapotgetrokken, het had niet veel gescheeld of ook Ellmi’s en Kaiserexpress zouden zonder stroom komen te zitten.

    In Week 36 zal de kabel getrokken worden, abnahme en testen is gepland in week 38.

    Men overweegt de baan te laten lopen voor de Alpenlandischer Musikherbst. Is nog niet zeker.

    De Tiefgarage is op de lange baan geschoven. Oorzaak is een dispuut met de grondeigenaren.

    En de klapper van de week, Van de geplande 23 miljoen is niet veel meer over. Totale kosten zijn nu al 30 miljoen, and counting. Men verwacht op 35 miljoen uit te komen.

  1. april 28, 2015

    […] Ons eerdere artikel vind je hier. […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Heb jij je al geabonneerd op onze Nieuwsbrief?

Op de hoogte blijven van het nieuws uit Oostenrijk. Abonneer je gratis op onze Nieuwsbrief en je bent als eerste op de hoogte.

* verplicht