Eerste rit Zell am See Xpress aansluiting Skicircus

Zell am See Xpress

Eerste rit Zell am See Xpress aansluiting Skicircus

Eerste rit Zell am See Xpress en net als bij de Schönleitenbahn hangt ook hier de eerste gondel aan de kabel, het einde van de bouw nadert net als de opening van het nieuwe winterseizoen. Tijd voor een feestje bij het middenstation, en wat doen je dan?

Dit project gaat er voor zorgen dat Zell am See wordt aangesloten op het skigebied van Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang en Fieberbrunn. Overigens zal de aansluiting pas over 2 jaar echt helemaal gerealiseerd zijn. Maar komend seizoen kunnen jullie al skiën en genieten van deze nieuwe lift en piste tot het middenstation.

“Wenn alles steht, was man braucht”, aldus Erich Egger baas van de Schmitten.

Men kon eindelijk het feestje vieren met de medewerkers, landeigenaren en de bedrijven die hebben gewerkt aan dit project, een project waar men al decennia lang over praat en de oude piste weer wordt heropend. Een skipiste die gebruikt werd tussen 1930 en 1980 en de laatste jaren diende als skiroute (een gemarkeerde afdaling die niet geprepareerd wordt) richting Viehhofen.

“Ein Kindheitstraum der Gemeinde wird heute wahr”, aldus Reinhard Breitfuss, Burgermeister van “Schihofen”.

Ondanks dat er meerdere berichten over geschreven zijn nogmaals alle data van de nieuwe Zell am See Xpress.

De technische gegevens van de Zell am See Xpress: nieuwe (10-gondel) naar de Salersbachköpfl

Type: 10-MGD
Capaciteit: 2200 P / h
Reistijd: 9.22 minuten
Snelheid: 6,0 m / s
Aantal gondels: 69
Capaciteit gondel: 10 personen
Voorzieningen gondels: Verwarmde zetels, intercom
Interval: 12.86 s
Lengte: 2884,16 m
Hoogte Talstation: 1120 m
Lengte van de kabelbaan: 1920 m
Hoogte verschil: 800 m
Aantal pilaren: 19

Bron: Meinbezirk

ZellamseeXpress

Summittravel728x90

(Visited 188 times, 1 visits today)

Zoek & boek

Zoek de perfecte wintersportreis bij onze exclusieve partner Summit Travel
Maak hierboven hiernaast een selectie.

Ook interessant...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.