Het leven van Gabi in juli en een WIN Actie!

Is juli heet en droog, dan houdt de winter kwaad betoog. En laat het nou precies zonnig, warm en droog zijn! Hopelijk krijgen we dus een goede winter er achteraan. En juli is voor mij ook een echte bergtour-maand. Dit jaar had ik afwisselende touren op het programma, waarvan ik heerlijk heb genoten. Maar er staat nog veel meer op de planning. En ook voor de winter zijn we al vol in gang om ons nieuwe bedrijfje Snow Camps Europe goed te lanceren. Hiervoor hebben we ook iets speciaals in petto…

Bergtouren in juli

De maand juli is direct van start gegaan met een mix aan touren. Na de tweede etappe van de Alpenoversteek te hebben gedaan, was het nu tijd voor een variatie aan andere avonturen. Zo ging ik met een school op pad in het Zillertal. Dit 4-daagse avontuur bestond niet alleen uit een geweldige bergtour met een overnachting op een berghut, maar ook tal van outdoor activiteiten. Zo gingen de jongelui raften, canyoningen, klimmen in de hochseilgarten, paint ballen, rodelen en bag jumpen. Ik als over-actieveling wilde natuurlijk ook aan wat mee doen en besloot te rodelen en een sprong in de bach te wagen. Nou, dat heb ik geweten! Met spierpijn en een halve whiplash werd ik de volgende ochtend wakker. Beetje mijn eigen schuld want ik had niet helemaal de aanwijzingen opgevolgd, maar gelukkig was na een warme douche en wat spierbalsem alles weer in orde.

Als familie op avontuur in de bergen!

De bergtocht met de groep was ook super. Voor velen was het de eerste keer in de Alpen en al helemaal op een berghut. Het is altijd geweldig om te zien dat jongelui zich dan toch veel flexibeler kunnen opstellen dan je denkt. Niet alleen naar hun omgeving, maar ook naar elkaar toe. Personen die anders niet veel met elkaar optrekken helpen elkaar nu door een dip heen, lenen spulletjes uit en maken samen lol onderweg. Weer tot elkaar komen, leren praten in plaats van sms-en en whatsappen, en tijd verdrijven met een leuk kaartspel, dat zijn de elementen van een echte bergtour. En daarvan hebben we tijdens deze tocht op en top genoten.

Uitstapje naar Süd-Tirol

Tijdens de Rosengarten-RELAX tour

Het is dan wel geen Oostenrijk, maar de Süd-Tirolers zijn zeker geen Italianen en voelen zich vaak meer Oostenrijkers. In juli ging ik ook op pad in dit prachtige gebied, tijdens de Rosengarten-RELAX tour van Holiday Hikes in de Dolomiten. Met een familie trok ik onder andere over het Schlern-massief en door de Molignon-pas. Ondanks dat de Oostenrijkse Alpen mijn thuis zijn, hebben Süd-Tirol en de Dolomieten toch ook wel een speciaal plekje in mijn hart. De natuur is hier zo ontzettend mooi. Je rolt van het ene ansicht-plaatje in de andere. De rust, het mooie weer, de prachtige flora en fauna, echt geweldig om in onderweg te zijn. Tijdens onze tocht vonden we onder andere Edelweiß, aten geweldige Apfelstrudel, dronken perfecte cappuccino op elke hut, en klingelden de avond uit met een limoncello. Wat wil een mens nog meer?!

Het heerlijke aan deze tour is, dat het de perfecte starters-tour is voor mensen die van het ´berghuttenleven´ willen proeven. De tour heeft alles wat een echte bergtour moet hebben: malse groene weides, schattige alms, ruige rotspassages, prachtige uitzichten en hutten met karakter. En met zijn 4 dagen en gematigde dagetappes, is hij ook nog eens zeer goed te behappen. Daarom loop ik deze tour dan ook regelmatig met families en groepen. En, hij is ook nog eens geschikt om met de hond erbij te lopen. Kortom, een juweeltje van een tour voor een eerste berghutten ervaring!

Winter sluipt dichterbij

Ondanks dat het zomerseizoen nog in volle gang is en ik jullie in de komende maanden nog meer over mijn verschillende bergavonturen ga vertellen, zijn we ook al druk met het komende winterseizoen. Met ons nieuwe bedrijf Snow Camps Europe zijn er veel dingen te plannen en organiseren. Zo krijgen we steeds meer aanvragen en boekingen voor speciale skiprogramma´s, lopen onze camps gestaag vol, en moeten we ook de nodige andere zaken regelen. En natuurlijk willen we onze lancering zo groots mogelijk aanpakken. En daarvoor hebben we iets heel speciaals gepland…een geweldige WIN-actie! Meer informatie hierover vind je op onze website of maak direct kans via deze LINK.

Ook moet ons nieuwe huis klaar zijn voordat de winter echt begint, en dat is hier al eind oktober. Daarom gaat al onze vrije tijd naar klussen in het huis, het organiseren van bouwwerkzaamheden en het aanpakken van de tuin. Het is verbazend hoe rommelig een tuin kan worden als er anderhalfjaar niets in word gedaan. Maar zo langzaam maar zeker begint alles meer en meer vorm te krijgen. En, eind juli gaan we ook voor de eerste keer in ons nieuwe huis slapen. Dat is toch altijd wel een mijlpaaltje…en we zijn er ontzettend blij mee en trots op. Dit word echt ons thuis, voor de komende jaren. Een plekje waar we kunnen genieten van het geweldige leven in de bergen. Ik ga nog even een muurtje witten. Immers hoe sneller alles klaar is, hoe sneller we van ons nieuwe stulpje kunnen gaan genieten.

Liebe Gruße,

Gabi

En wie ben ik? Gabriëla is de naam! Of Gabi zoals de Oostenrijkers zeggen. Enkele jaren geleden heb ik Nederland verruilt voor Kaprun. Met de Kitzsteinhorn in mijn achtertuin, geniet ik elk seizoen van wat de bergen mij te bieden hebben. Tussen mijn werk als sneeuwsportleraar en bergwandelgids door, houdt ik jullie op de hoogte van nieuwtjes omtrend winter- en bergsport, activiteiten in de Kitzbüheler Alpen en bezienswaardigheden in het mooie Pinzgau!

Liebe Gruße uit Kaprun!

Gabi Andrei

Logo Holiday Hikes

Zoek en boek je wintersport

Dit vind je ook FANtastisch...