Het leven van Gabi in mei 2019

Mei was dit jaar een maand waar we al lang naar uit keken. Bijna 2 jaar lang hadden we niet de mogelijkheid om op vakantie te gaan. Natuurlijk is Oostenrijk zelf een prachtig vakantieland, maar na een tijdje is een verandering van omgeving natuurlijk voor iedereen fijn. En daarom hebben we het direct groots aangepakt…ROAD TRIP-TIME!!!

Roadtrip

Omdat we natuurlijk onze hondjes hebben, zijn we wat meer gelimiteerd met onze vakantiemogelijkheden. Maar eigenlijk is het ook super cool. We gaan dan ook altijd op vakantie in ´roadtrip´ stijl. Dit betekent geen vliegtuigen, treinen of bussen voor ons. Onze auto is ons vertrouwde schip, en daarmee gaan we op pad. De achterbak is het domein van onze viervoeters. Met dekentjes en speciale gordel-tuigjes gaan ze veilig en ontspannen met ons mee.

Een roadtrip heeft ook iets avontuurlijks. Want je zit natuurlijk niet perse vast aan vertrektijden van vervoersmiddelen. Normaal gesproken plannen we niet de gehele vakantie uit, maar meestal alleen het begin. En dan zien we waar we terecht komen, afhankelijk van onze mood, het weer en wat er op ons pad komt. Maar omdat dit toch wel een speciale editie van onze roadtrip was, hebben we de reis goed gepland. Want er stond heel wat op de planning!

Nederland

Als eerste was Nederland aan de beurt. Zelf was ik al 3 jaar niet meer in Nederland geweest, en aangezien mijn neef zijn PhD afrond, was het een dubbele motivatie om naar het pannenkoekenlandje af te reizen. Ook was Andy nog niet zo veel in Nederland geweest, dus ook een kans om hem een beetje Nederlandse cultuur te laten proeven. Maar niet voordat hij op en neer gereisd was naar New Castle om de voetbalmatch tussen Liverpool en New Castle bij te wonen. Gelukkig won Liverpool, anders was hij nog chagrijnig terug gekomen!

Naast gezellige familie etentjes, high tea met mijn vriendinnen, en het feestje van de Universiteit, hebben we echt de toerist uitgehangen in Nederland. Zo hebben we de Keukenhof bezocht. Ook voor mij was dit de eerste keer, maar wat is dat gaaf! Zoveel bloemen en kleuren, prachtig! Daarnaast hebben we nog meer Hollandse glorie geproefd in de vorm van kibbeling aan het strand, natuurlijk gecombineerd met een heerlijke strandwandeling met de hondjes.

FANtastisch Oostenrijk

Nederland was ook decor voor de eerste Meet & Greet van FANtastisch Oostenrijk, in samenwerking met Snow Camps Europe. Het was echt een succes met een gezellige opkomst, leuke mensen, en veel toffe gesprekken over FANtastisch Oostenrijk, skiën en de bergen. Het afsluitende etentje maakte het geheel compleet. Mocht je dit geweldige event nou gemist hebben, je kunt de vlog bekijken. Ook volgt komende zomer zeer waarschijnlijk de tweede Meet & Greet, maar dan niet in Nederland, maar in FANtastisch Oostenrijk zelf. Houdt de website en FB in de gaten voor meer informatie hierover!

Ook heb ik voor FANtastisch Oostenrijk een geweldig mooi concept mogen proberen. Hiervoor ben ik op bezoek geweest bij Gert van den Berg in Driebergen. Hier runt Gert zijn sportshop Sport2000. Je verovert de Nederlandse markt met de perfect passende skischoen, welke hij op maat maakt. Als fanatiek skier, skileraar EN gediplomeerd sportpodoloog, weet hij waar hij het over heeft. Het nieuwe concept wat hij op de markt aan het zetten is, combineert het ´schoen-op-maat´ concept met de zomerse wandelsport. In de vorm van de Tecnica wandelschoen, is er nu de mogelijkheid om bij Gert een wandelschoen op maat aan te schaffen. Geen blaren, geen pijn, perfecte fit, kortom het ultieme wandelgenot! Kijk op zijn website voor meer informatie: www.skischoenopmaat.nl en houdt FANtastisch Oostenrijk in de gaten voor de vlog en blogs over dit onderwerp.

Engeland

Na al deze Hollandse glorie was het tijd om het vaste land te verlaten en het grote eiland te bezoeken. Andy was ook al meerdere jaren niet meer in Engeland geweest en ik was maar wat nieuwsgierig om wat meer van zijn ´vorige´ leven te zien. We hebben een flinke tour door Engeland gemaakt. We zijn gestart in Reading, vlakbij Londen, waar we genoten hebben van Indische curries, het gezellige avondleven, en verschillende van zijn vrienden hebben ontmoet.

Hierna ging de reis verder naar Chester, het geboortegebied van Andy. Naast zijn directe familie, hebben we ook hier verschillende vrienden en familieleden bezocht. Maar ook hebben we flink de tourist uit gehangen! Chester is een onwijs mooie stad met veel historie. Naast stadswandelingen, het pub-leven en het bezoeken van de renbaan, zijn we ook een aantal dagen richting Noord-Wales gegaan…

En daar ben ik bijna mijn hart verloren! Oostenrijk is prachtig, maar dit stukje Engeland (hoewel de Engelsen dit zelf geen Engeland vinden) is wel iets speciaals. Het gebied rond Snowdonia, het meest bergachtige gebied van het Verenigd Koninkrijk, biedt werkelijk prachtige natuur. Hier hebben we een aantal wandelingen gemaakt, pittoreske plaatsjes bezocht, en genoten van Engelse lekkernijen. Lang leven Engeland!

Thuis

Wandeltocht Gabi

Maar na een tijdje begint het hunkeren naar thuis toch te komen. En thuis is Oostenrijk, tussen de bergen. Maar natuurlijk konden we onze road trip niet zomaar ten einde laten lopen. Na afscheid te hebben genomen van Chester, zijn we naar Folkstone gereden vanwaar we de overtocht naar het vaste land, en thuis, gingen maken. Een ontspannen avond en nachtje en nog een beetje cultuur snuiven, en daarna was het toch echt tijd om te gaan. Maar we waren nog niet klaar…

Omdat de weg terug toch vrij lang is, en we niet uitgeput thuis aan wilden komen, hebben we nog een tussenstop gemaakt in Luxemburg. Bij Vianden om precies te zijn. Ongeveer 19 jaar geleden ben ik hier een keer op vakantie geweest, en was toen al onder de indruk van de mooie natuur en de cultuur. En ook nu hebben we nog even heerlijk kunnen genieten. Uitslapen, ontspannen wandelen, kasteel bezoeken, uit eten, echt even bijtanken. Om vervolgens op de laatste dag, de laatste kilometers naar thuis te rijden.

In totaal zijn we tijdens onze road trip in 6 verschillende landen geweest, hebben 5500km gereden, en hebben in 8 accommodaties geslapen. Een heel mooi avontuur, maar er gaat niets boven thuis in het Salzburgerland!

Liebe Grüße,

Gabi

En wie ben ik? Gabriëla is de naam! Of Gabi zoals de Oostenrijkers zeggen. Enkele jaren geleden heb ik Nederland verruilt voor Kaprun. Met de Kitzsteinhorn in mijn achtertuin, geniet ik elk seizoen van wat de bergen mij te bieden hebben. Tussen mijn werk als sneeuwsportleraar en bergwandelgids door, houdt ik jullie op de hoogte van nieuwtjes omtrend winter- en bergsport, activiteiten in de Kitzbüheler Alpen en bezienswaardigheden in het mooie Pinzgau!

Liebe Grüße uit Kaprun!

Gabi Andrei

Logo Holiday Hikes

Zoek en boek je wintersport

Dit vind je ook FANtastisch...