Hinterglemm bouwupdate Zwölferkogel deel 6
Zo duurt het heel lang voordat wij weer beelden kregen van de bouw van een nieuwe lift. Maar met dank aan Eric van Gool kunnen wij binnen een week weer een nieuwe bouwupdate brengen. Dit keer bouwupdate Zwölferkogel Hinterglemm deel 6
Langzaam aan vordert de bouw in Hinterglemm van de nieuwe Zwölferkogel. Volgens planning zal deze met ingang van het winterseizoen 2019/2020 gereed zijn. Maar dit is niet de enige project in het Skicircus, in het begin van de Glemmtal is men druk bezig aan het laatste deel van de Zell am See Xpress. Als dit gereed is zijn het skicircus en het skigebied van Zell am See met elkaar verbonden. Hierdoor ontstaat er dan meteen het grootste aaneengesloten skigebied van Oostenrijk, met ruim 320 km aan pistes.
De nieuwe foto’s zijn gemaakt door Eric van Gool, onze dank is weer groot.
Dalstation
De nieuwe Zwölferkogel krijgt zowel een nieuwe dal-, midden-, en bergstation. In bouwupdate deel 5 konden we al de vorderingen zien van het dalstation. In de eerste serie foto’s zien we de bouw van het middenstation.
De tweede serie foto’s gaat over de bouw van het nieuwe bergstation.
Wat weten we
Hieronder de technische gegevens van de nieuwe Zwölferkogel dat we op dit moment weten. Volgens skiresort.info zal het onderstaande gerealiseerd worden.
Type | 10 persoons gondel |
Fabrikant | Doppelmayr |
Dalstation | 1.065 m |
Middenstation | 1.530 m |
Bergstation | 1.984 m |
Lengte | 1.197 m |
Hoogteverschil deel 1 | 465 m |
Hoogteverschil deel 2 | 454 m |
Snelheid | 6 m/s |
Capaciteit | 3.500 pers./uur |
Reistijd 1e deel | 4.50 minuten |
Reistijd 2e deel | 3.20 minuten |
Hieronder onze eerdere berichtgeving over de vervanging van de Zwölferkogelbahn