Hinterglemm bouwupdate Zwölferkogel deel 6

Zwölferkogel Middenstation Eric van Gool
Middenstation Zwölferkogel © Eric van Gool

Zo duurt het heel lang voordat wij weer beelden kregen van de bouw van een nieuwe lift. Maar met dank aan Eric van Gool kunnen wij binnen een week weer een nieuwe bouwupdate brengen. Dit keer bouwupdate Zwölferkogel Hinterglemm deel 6

Langzaam aan vordert de bouw in Hinterglemm van de nieuwe Zwölferkogel. Volgens planning zal deze met ingang van het winterseizoen 2019/2020 gereed zijn. Maar dit is niet de enige project in  het Skicircus, in het begin van de Glemmtal is men druk bezig aan het laatste deel van de Zell am See Xpress. Als dit gereed is zijn het skicircus en het skigebied van Zell am See met elkaar verbonden. Hierdoor ontstaat er dan meteen het grootste aaneengesloten skigebied van Oostenrijk, met ruim 320 km aan pistes.

De nieuwe foto’s zijn gemaakt door Eric van Gool, onze dank is weer groot.

Dalstation

De nieuwe Zwölferkogel krijgt zowel een nieuwe dal-, midden-, en bergstation. In bouwupdate deel 5 konden we al de vorderingen zien van het dalstation. In de eerste serie foto’s zien we de bouw van het middenstation.

De tweede serie foto’s gaat over de bouw van het nieuwe bergstation.

Wat weten we

Hieronder de technische gegevens van de nieuwe Zwölferkogel dat we op dit moment weten. Volgens skiresort.info zal het onderstaande gerealiseerd worden.

Type 10 persoons gondel
Fabrikant Doppelmayr
Dalstation 1.065 m
Middenstation 1.530 m
Bergstation 1.984 m
Lengte 1.197 m
Hoogteverschil deel 1 465 m
Hoogteverschil deel 2 454 m
Snelheid 6 m/s
Capaciteit 3.500 pers./uur
Reistijd 1e deel 4.50 minuten
Reistijd 2e deel 3.20 minuten

Hieronder onze eerdere berichtgeving over de vervanging van de Zwölferkogelbahn

Youtube banner FANtastisch Oostenrijk

Instagram Banner

Zoek en boek je wintersport

Dit vind je ook FANtastisch...