Hinterglemm bouwupdate Zwölferkogel deel 2
Dat de Zwölferkogel wordt verbouwd is bekend maar helaas is beeldmateriaal schaars. Gelukkig zagen wij foto’s van de bouw gemaakt door Jos Groeneveld, en gelukkig mogen wij deze foto’s hier met jullie delen.
Er word druk gebouwd in Hinterglemm en viehhofen. Zo is men druk bezig met het laatste deel van de Zell am See Xpress (Viehhofen) en in Hinterglemm met de bouw van de nieuwe Zwölferkogel. Beide liften zullen met ingang van het winterseizoen 2019/2020 gereed zijn. Dan is tevens het Skicircus verbonden met het gebied van Zell am See. Door deze samenvoeging ontstaat dan meteen het grootste aaneengesloten skigebied van Oostenrijk, met ruim 320 km aan pistes. Maar de komende jaren zal het zeker stuivertje wisselen worden met verschillende gebieden die deze titel opeisen.
Zwölferkogel
Het dalstation in Hinterglemm is er niet meer, maar ook met de sloop van het middenstation gaat het snel. Ook hier staat weinig nog van overeind. Er zijn niet veel foto’s van de sloop, en de webcam is uitgeschakeld. Hierdoor zijn ook wij afhankelijk van mensen uit de omgeving, mensen zoals Jos Groeneveld en in het verleden (en hopelijk snel weer) Marlieke.
Wat weten we
Momenteel weten we nog niet veel over deze nieuwe lift. Volgens skiresort.info zal het onderstaande gebouwd worden.
Type | 10 persoons gondel |
Fabrikant | Doppelmayr |
Dalstation | 1.065 m |
Middenstation | 1.530 m |
Bergstation | 1.984 m |
Lengte | 1.197 m |
Hoogteverschil deel 1 | 465 m |
Hoogteverschil deel 2 | 454 m |
Snelheid | 6 m/s |
Capaciteit | 3.500 pers./uur |
Reistijd 1e deel | 4.50 minuten |
Reistijd 2e deel | 3.20 minuten |
Onze eerdere berichtgeving over de vervanging van de Zwölferkogelbahn is hier, hier, hier, hier en hier te vinden.
Jos bedankt voor je foto’s.
Betonstorten.
Aansluitend nog even een video.