Jaaroverzicht 2021 een terugblik over afgelopen jaar

coronavirus saalbach

Jaaroverzicht 2021 een terugblik over afgelopen jaar. Een overzicht van het jaar 2021.

Het jaar 2020 was een zeer bewogen jaar dit alles dankzij corona. Het jaar eindigde dan ook in mineur maar met de komst van de vaccins zou 2021 anders worden. Met de komst van de vaccins was er weer hoop en er was een stipje aan de horizon.

Wintermaanden 2021 (1e kwartaal)

Hier kunnen we kort over zijn. Oostenrijk was wel open alleen kon je als toerist nergens overnachten tenzij je een eigen verblijf had. Dit resulteerde in vrijwel lege pistes wat leuk is voor de plaatjes maar rampzalig voor de ondernemers. Toch werd er in Europa druk gevaccineerd al duurde dit lang in verband met het aantal geleverde vaccins. Dit kost nu eenmaal een hoop tijd. Het winterseizoen was al ten einde  en het was afwachten wat de lente en zomer zouden gaan doen.

Toch kregen wij zo af en toe beelden vanuit Oostenrijk, vooral Marcel gaf ons geregeld een update maar ook Marlieke. Dit alles is hier te bekijken.

Saalbach 14-02-2021

Saalbach 14-02-2021 Marlieke alleen op de piste

Lente 2021

De winter was ten einde en we maakten ons op voor de lente, langzaam smolt de sneeuw weg en alles werd weer groen. Toch kwamen er nog mooie beelden vanaf de pistes onze kant op. Marcel kwam nog met wat videos en in de meivakantie was onze sneeuwschepper Stefan ook nog op de lange latten te vinden.

Zomer 2021

De zomer was aangebroken en er kon weer meer dus trokken we massaal richting het zuiden. Wij trokken weer richting Oostenrijk en genoten van al het moois wat dit land ons bied. Er werd genoten en ook zijn we weer heel sportief met de mountainbike de bergen in gegaan. De stip aan de horizon kwam al dichterbij en de hoop op een snel einde van de huidige pandemie gloorde aan de horizon.

Na een aantal heerlijke weken kwam ook de zomer tot een einden maakte wij ons op voor de herfst en beetje de winter.

Herfst 2021

De herfst stond in het teken van de wintersport althans de voorbereiding op. Meer en meer kwamen goede berichten binnen dat de wintersport door gaat, de vaccinaties doen hun werk. Maar ook een tweede corona winterseizoen waarbij alles dicht is dat wilde men in Oostenrijk ABSOLUUT niet. Dus konden ook wij ons opmaken voor een enigszins normale winter.

Alle gebieden kwamen met regels om de wintersport mogelijk te maken.

Dus werden de voorbereidingen getroffen om ervoor te zorgen dat ook wij er klaar voor zijn zodra de eerste pistes open zijn. Zo werden de eerste kilometers in Zoetemeer geskied en werd het materiaal ververst.

Langzaam kropen wij richting de winter en wij zijn er klaar voor.

De eerste kilometers op de Kitzsteinhorn (oktober 2021) werden gemaakt, tijd was er ook het Turner Winter Warm Up Weekend. Dit weekend zou in het teken staan van mooi weer met heerlijke poedersneeuw maar wel met wat paniek. De dag na dit weekend werd er een 3 weken durende lockdown uitgeroepen (vanaf 22 november)

Winter 2021

Dan breekt de winter eindelijk aan en toch waren er weer stressmomenten. De lockdown zou na 3 weken ten einde zijn of zou deze worden verlengd of zou er nog erger nieuws komen. Gelukkig kwam dan het goede nieuws dat de lockdown voor gevaccineerden na 3 weken eindigde. (Voor niet gevaccineerden was dit natuurlijk geen goed nieuws) Wij konden ons opmaken voor een winter vol ski plezier. Toch kwam er voor de kerstvakantie voor ons Nederlanders een domper, extra maatregelen om het land in te komen in verband met de nieuwe variant. Details zijn nu wel bekend toch.

Toch kwamen er een hoop toeristen richting de pistes in Oostenrijk en was het begin van de winter 2021/2022 bijna als vanouds met nadruk op bijna.

Inmiddels is het 2022 en is het afwachten wat de toekomst ons brengt. Komende week is er weer een persconferentie en we zullen dan ook horen of er weer aanpassingen op de maatregelen gaan komen. We moeten het nemen zoals het is en is Oostenrijk open. Geniet daarvan dat doen wij ook.

FANtastisch Oostenrijk team

Sölden november 2021

Momenteel zitten we nog in Oostenrijk waar wij zo veel mogelijk proberen te genieten en komen we vrijwel dagelijks met video updates. Wij hopen hier nog lang met wat tussenpauzes mee door te gaan.

Wij gaan er vanuit dat ook de voorjaarsvakantie gewoon door zal gaan. Positief blijven in gedachten en test vooral negatief. Probeer je daaraan te houden en blijf ook netjes in de sociale media kanalen als je ergens bij ons reageert. Discussies prima maar heb ook respect voor elkaar. De laatste weken hebben onze moderatoren behoorlijk moeten optreden en we willen dit echt tot een minimum reduceren.

Voor alle video’s bekijk onze youtube kanaal, en volg ook onze liveblog voor de laatste coronanieuws.

Pitztaler Gletser uitzichtplatform

Wil je nu echt niets missen van de berichtgeving van FANtastisch Oostenrijk?
Abonneer je op onze FANtastische Push berichten. Je kunt je abonneren via jouw mobiel, laptop, tablet of pc (en het is natuurlijk volkomen gratis) Rechtsonder in het scherm zie je een rood bolletje oplichten. Druk op deze knop en je krijgt dagelijks een signaal dat er een nieuw bericht klaar staat. Heb je je reeds aangemeld, druk dan niet op de knop anders wordt je weer afgemeld… Helaas is het wel zo dat Apple apparatuur niet aan deze berichten dienst mee wil werken.

Instagram Banner

Youtube banner FANtastisch Oostenrijk

Vrienden van FANtastisch Oostenrijk

Sinds 1 jaar (27 oktober 2019) hebben we ook een facebookgroep geopend op facebook Vrienden van FANtastisch Oostenrijk zodat jullie hier de mooiste en leukste vakantiefoto’s en video’s met elkaar kunnen delen. Elk jaargetijde kun je en mag je laten zien. Vertel er ook iets bij en waar de foto’s en of video is genomen. Zo genieten we allemaal mee, ook als we er even niet zijn.

Nodig ook vooral je vrienden uit die iets kunnen bijdragen aan deze groep! De Groeten en veel plezier in deze groep!

Zoek en boek je wintersport

Dit vind je ook FANtastisch...