Nieuw in het Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang
/0 Reacties/in Nieuws, Saalbach /door
Nieuw in het Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang
/0 Reacties/in Nieuws, Saalbach /door
Het seizoen 2014/2015 is al lang voorbij maar dat wil niet zeggen dat alles stil ligt. Tijdens deze periode wordt het nodige onderhoud gepleegd en is het de tijd om oude installaties te moderniseren.
Zo gebeurd dit ook in het Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang (met ingang van volgend seizoen is Fieberbrunn ook toegevoegd bij het Skicircus) sinds het jaar 2000 met hoge snelheid. Tot vorig jaar is er al zo’n ? 300.000.000,- besteed aan modernisering en andere aanpassingen.
Dit is mooi verwoord in de documentaire Hoch Hinaus, die we voor het gemak hieronder geplaatst hebben.
Deze periode (april tm oktober) wordt dus aangegrepen om oa. liften te moderniseren of beter nog het bouwen van nieuwe liften, en dat gaat ook dit keer weer gebeuren.
Wat is er tot nu bekend?
Bekend is dat met ingang van het seizoen 2015/2016, dus aankomend seizoen, de verbinding tot stand komt tussen het Skicircus en het gebied van Fieberbrunn. Dit wordt gerealiseerd met de 10 EUB (10 pers. gondel) Tirol S bahn I en II inclusief een nieuwe dal- en bergstation.
Ook wordt de wens van menig wintersporter in gewilligd met de vervanging van de Bernkogel II. Tot dit seizoen was dit nog een sleeplift (2 sleepliften naast elkaar, weten jullie nog:)) maar zal vervangen worden door een nieuwe 6 persoons stoeltjes lift.
Deze nieuwe lift is een zogenaamde hogesnelheidsstoeltjeslift (koppelbaar) met kap en de lift kan 3000 mensen per uur kan vervoeren. De lengte van de lift is 1340 m.
Ook zal men de capaciteit voor het produceren van kunstsneeuw op de Schönleiten verhogen en komt er op de Polten een nieuw reservoir van ca. 83.700 m3. Naast dit alles wordt er ook geïnvesteerd in nieuwe voertuigen en andere zaken rondom de pistes.
Dit alles zal dus per seizoen 2015/2016 in bedrijf zijn.
Wat staat er nog meer gepland?
Ook komt er een verbinding tussen Viehhofen en Zell am See. De Viehhofen-Salersbachköpfl II betreft een 10 persoons gondel die 2800 personen per uur kan vervoeren, over een lengte van 2884 m
Dit eerste deel van de verbinding staat dus ook volgens de geruchten voor dit jaar gepland. Wordt dus best een druk jaar voor dit gebied.
Wat komt er nog meer aan volgens de geruchten?
Doen we niet vaak maar er zijn wel bronnen die het heel vaak aan het goede eind hebben, zodat we het (bijna) niet kunnen negeren. Volgens deze geruchten staan de volgende vervangingen of vernieuwingen op de agenda.
Er zal ook een verbinding komen tussen het nieuw te bouwen dal station in Viehhofen en de Wildenkarkogel, zodat ook dit deel van het gebied steviger bij het gebied wordt betrokken en de verbinding met Zell am See beter is. Hoe de invulling zal worden is nog niet zeker, en of dit ook dit jaar het geval zal zijn valt nog te betwijfelen.
Ook de Schönleitenbahn die tussen Vorderglemm en de Wildenkarkogel pendelt zal gemoderniseerd worden, momenteel is het nog een 12 persoons gondel van Doppelmayr uit 1988. Deze zal vervangen worden door een moderne 10 persoons gondel, met meer capaciteit per uur. En…je hoeft dan ook niet meer te staan pfffffffff.
Ook is een upgrade van de Zwölverkogelbahn denkbaar.
Hoe dit er allemaal uitgaat zien dat gaan we zien. Kwestie van adem blijven halen en komend jaar het gebied bezoeken.
Ook heeft Saalbach Hinterglemm zich gemeld om het wereldkampioenschap in 2021 te organiseren.
We wachten geduldig af.